Mission

Ugly Duckling Games er sat i verden for at lave engagerende spil til brug i undervisning.
Vi mener at spil til brug i undervisning skal kunne klare sig kommercielt som rene underholdningsspil, ellers er de ikke engagerende nok.
Spillene skal være nyttige værktøjer for lærerne, der hjælper lærerne med at løse dagligdags udfordringer i undervisningen.

Derfor udvikler vi vores spil i tæt samarbejde med lærere, der har deres daglige gang på skoler. Vores spil skal bidrage positivt i undervisningen,
og derfor er vores design tilgang baseret på den videnskabeligt validerede metode Skolen i Spil

Hvad vi tilbyder

Inklusion, engagement og læringsglæde

Vi tilbyder sjove og underholdende spil der aktiverer elevernes fagligheder, fantasi og evne til at samarbejde og er lette for læreren at anvende i klasseundervisningen.

Dertil underviser og inspirerer vi lærere i anvendelse af Skolen i Spil-metoden, så lærere får værktøjerne til at lave succesfulde undervisningsforløb med spil (både vores egne og andres).

Vores Team

Vores kerneteam har de nødvendige kompetencer for at designe og udvikle undervisningsspil af høj kvalitet.
Inden vi slog os sammen som de grimme ællinger har vi udviklet adskillelige spilprodukter til både underholdning og læring, og har samlet over 30 års erfaring med spiludvikling.

Lars Kroll Kristensen

CEO

Lars har over 16 års erfaring i spilbranchen. Han var medstifter og direktør for Runestone Game Development, indtil 2006, hvor han grundlagde Unity Studios, i samarbejde med Unity Technologies, og fungerede som CTO indtil 2014.

Lars er ekspert i kreativ og teknisk projektledelse, med erfaring fra hundreder af Unity 3D produktioner, fra små prototyper til kæmpe produktioner med store udviklerhold, fra mobilspil til VR, AR og webbaserede spil.

Han har dertil været en aktiv del af dansk rollespilsmiljø siden ruder konge var knægt.

Tore Neergaard Kjellow

Didaktisk direktør

Tore har 20 års erfaring med spilbaseret læring og pædagogik, og er en af landets førende eksperter på området.

Tore er skaber af Skolen i Spil-metoden, som anvender narrativ pædagogik, gamification, game-based learning og underholdningsspil til at skabe engagerende og motiverende undervisning.

Udover at være Advisory board member for eSport Danmark har Tore udviklet spilkoncepter og konsulteret på læringsdesign i flere spiludviklingsprojekter. for blandt andet Folketinget og MMEx.

Pelle Sølvkjær Christensen

Kreativ Direktør

Pelle har 12 års erfaring med spiludvikling og har adskillelige læringsspil bag sig. Inden han blev kreativ direktør i UDG har han været enmandshær og producer i virksomheden Gamecraft.

Han er ekspert udvikler på Unity platformen og har stor erfaring i konceptudvikling, storytelling og spiludvikling.

Han har en stor passion for brætspil, rollespil og vilde skydespil, og designer spil ud fra filosofien om, at man skal lære noget af hans spil, men man skal ikke nødvendigvis indse det før bagefter.